Szponzorált tartalom
10 éve vagyok vállalkozó. Ügyelek arra, hogy precízen adminisztráljak mindent, pár hónapja mégis elkövettem egy baklövést. Egy NAV-os postai levelet elfelejtettem átvenni. Nem is értem, hogy mi történt velem, figyelmetlen voltam. Abban bíztam, hogy nem lesz következménye. De tudhattam volna, hogy Magyarországon két olyan adminisztrációs terület van, amely tökéletesen működik és a jogos büntetés sohasem marad el. Az egyik a díjfizető zónákban a parkolás ellenőrzése, a másik pedig egy társaság vélt vagy valós elérhetetlenségének a szankcionálása. Utóbbi miatt visszavonták a cégem adószámát.
A könyvelőm pár hetes aktív ügyintézésének hála az adószámunk ismét élő lett. Azt pedig megfogadtam, hogy a kft székhelyét átviszem egy székhelyszolgáltatóhoz. Így nincs több hivatalos levél, amely nem kereste jelzéssel megy vissza a feladóhoz. Megtaláltam a szekhelyszolgaltatas24.hu weboldalt. Eredetileg Budapesten akartam tartani a székhelyet, hogy az adószámunk ne változzon meg. De aztán láttam, hogy a Székhelyszolgáltatás24 rendelkezik újlengyeli irodával is.
Ha tényleg jól akarsz járni, akkor újlengyel székhelyszolgáltatás szempontjából egy különleges hely. Az egyediségét az adja, hogy az itteni önkormányzat részére nem szükséges iparűzési adót fizetni. Megnéztem, hogy 2022-ben mennyi iparűzési adót fizettem. Egész komoly összeget, közel 2 millió Ft-ot. Ezzel szemben a Székhelyszolgáltatás24 az IPA mentes újlengyeli székhely címért félévre 39900 Ft-ot kér. Innen származik a posztom címében lévő „pozitív” jelző.
Természetesen azonnal felhívtam az irodát és kértem egy személyes egyeztetési lehetőséget. Élőben is szerettem volna látni a leendő székhelyemet. Egy személyes kapcsolatfelvétel során nagyon sok minden kiderül egy szolgáltatóról. Már másnapra kaptam időpontot, 11 órakor érkeztem meg a Székhelyszolgáltatás24 helyi képviseletére. Az irodavezető részletesen bemutatta a szolgáltatási csomag részeit.
Természetesen saját cégtáblám lesz. Megmutatta a többi cégtáblát, ezek közterületről is jól olvasható módon kerültek elhelyezésre. Az irodában minden szerződött partnerük egy-egy saját ügyirattal rendelkezik az elektronikus iktatórendszerben. Az összes beérkező postai levelet átveszik és iktatják ill. be is szkennelik, majd továbbítják a szerződött fél ügyvezetőjének vagy ügyintézésének elektronikus levélcímére. Elégedett voltam: ez a megoldás garancia arra, hogy a cégem esetében soha többet nem fordul elő az, hogy egy hatósági levél nem kerül átvételre.
A Székhelyszolgáltatás24 újlengyeli irodájának vezetője megmutatta az elegáns tárgyalót is, itt folytattuk a beszélgetést. Jelezte, hogy minden hónapban egy alkalommal a tárgyalót én is díjmentesen igénybe vehetem. Azt is elmondta, hogy egy esetleges helyszíni NAV ellenőrzés során az iroda elvégzi a képviseletemet is. Átadják a hatóság által kért és a helyszínen tárolt iratokat ill. legjobb tudásuk szerint a felmerülő kérdésekre is válaszolnak.
Mondanom sem kell, hogy a beszélgetés végén úgy álltam fel: újlengyel székhelyszolgáltatási szempontból nagyon ideális, kell nekem itt egy céges székhely. Kértem az irodavezetőtől egy szerződés tervezetet.
A tervezet nagyon részletes volt. Ennek részben az is az oka, hogy minden szempontból meg kell felelnie a székhelyszolgáltatásról szóló 7/2017. (VI. 1.) IM rendeletnek. Pontosan meghatározásra kerültek benne a helyszínen tárolásra kerülő céges iratok is. A szerződés csak határozatlan idejű lehet, de természetesen ezt sem bántam. Részletesen szabályozásra került benne a postai küldemények kezelése és továbbítása is.
Másnap aláírtam a szerződést és az abban meghatározott céges dokumentumokat is bevittem a Székhelyszolgáltatás24 újlengyeli irodájába. Közben megismerkedtem az adminisztrációt végző hölgyekkel is, akik nagyon szimpatikusak és ügyfélközpontúak.
Itt tartunk most. Két hónapja vagyok a Székhelyszolgáltatás24 maradéktalanul elégedett ügyfele. És már nagyon várom az iparűzési adó tárgyévi befizetési határidejét. Azon a napon egészen biztosan kibontok egy üveg minőségi pezsgőt.